joi, 3 septembrie 2009

Inteligenta - Concepte supradotare VII

Pentru o mai bună înţelegere a caracteristicilor de personalitate ce dau profilul pedagogic din gifted education următoarea enumerare de însuşiri a copilului gifted va permite înţelegerea modului în care acesta este privit de către profesor şi dimensiunile sale de evaluare::
  • foloseşte un vocabular bogat şi adecvat
  • este eficient în comunicarea vorbită sau scrisă
  • are un bagaj de lectură bogat, preferând de obicei cărţi pentru adulţi
  • doreşte să discute materialele citite
  • are un interes deosebit pe câte o arie în care găseşte motivaţie şi pasiune
  • consumă timp pentru pasiunea proprie şi pentru proiecte speciale
  • are rezultate şcolare deosebit de bune pe anumite zone de interes
  • înţelege ce este bine sau rău într-o activitate şi găseşte căi de optimizare
  • descoperă valenţe noi la idei vechi
  • are o memorie deosebită pe arii de interes şi stăpâneşte repede conceptele şi abilităţile de bază
  • nu are răbdare cu procedeele de rutină şi cu abilităţile automate
  • pune întrebări penetrante în particular la nivelul cauzelor şi al motivelor
  • găseşte plăcere în activităţi intelectuale sau găsirea de răspunsuri corecte sau puzzles
  • recunoaşte repede relaţii
  • îi plac structurile, ordinea şi consistenţa
  • arată virtuozitate şi are multe hobby-uri
  • gândeşte critic, este sceptic şi evaluează prin teste în care acoperă toate posibilităţile
  • este plin de umor
  • gândeşte în afara eului propriu
  • este interesat de ceea ce este bun sau rău, drept sau nedrept
  • învaţă rapid
  • poate să-şi concentreze atenţia un timp îndelungat
  • este sensibil sufleteşte
  • arată compasiune pentru alţii
  • este perfecţionist
  • prezintă intensitate a trăirilor
  • are sensibilitate morală
  • prezintă curiozitate neobişnuită
  • este foarte perseverent în ariile proprii de interes
  • este hiper energetic
  • preferă compania celor mai în vârstă
  • citeşte devreme şi este avid de cunoştinţe
  • este foarte creativ
  • are tendinţa de a contesta autoritatea
  • are abilităţi în folosirea numerelor
  • raţionează bine fiind un bun gânditor
  • are multe idei de împărţit cu alţii
  • este un strălucit gânditor însă distrat şi neatent la detaliile neimportante
  • deosebeşte cu uşurinţă detaliile importante şi relevante de celelălalte
  • oferă răspunsuri neobişnuite şi neaşteptate la probleme
  • poate atinge nivele înalte de gândire abstractă
  • comunică eul propriu prin mijloace variate (verbale, kinestetice, limbajul corpului, etc.)
  • adună o mare cantitate de informaţii în domeniile de interes
  • îşi aminteşte rapid fapte
  • este frecvent perceput de alţii ca lider
  • este cooperant în grupuri
  • acceptă responsabilităţi
  • se adaptează cu uşurinţă la situaţii noi
  • este încrezător în colegi şi candid în opiniile depre oameni
  • îi plac schimbările
  • cere puţină direcţionare din partea profesorilor
  • sunt mai interesaţi de răspunsuri la întrebări de tip „cum” şi „de ce” decât la alte tipuri de întrebări
  • pot lucra independent mult mai devreme decât alţii
  • sunt adesea diagnosticaţi ca hiperactivi
  • sunt interesaţi de lucruri neobişnuite sau stranii
  • dovedesc interes deosebit pentru activităţile intelectuale şi artistice
  • percep cu uşurinţă asemănările, diferenţele şi anomaliile
  • deseori atacă materiale complexe descompunându-le în părţi componente simple şi le analizează sistematic
  • sunt gânditori fluenţi capabili să genereze posibilităţi, consecinţe sau idei înrudite
  • gândesc flexibil abordând o problemă pe mai multe căi
  • sunt originali şi deseori neconvenţionali în rezolvarea de probleme
  • pot găsi relaţii între obiecte, fapte şi idei neînrudite
  • sunt doritori de înţelegere complexă
  • construiesc deseori ipoteze de genul „dar dacă”
  • sunt sensibili la frumos şi atraşi de valorile artistice

0 comments:

Trimiteți un comentariu

 

Info

Informatiile continute de acest site au scop informativ si educational. Daca doriti informatii oficiala sau o testare a coeficientului de inteligenta adresati-va institutiilor si organizatiilor in masura sa va furnizeze informatiile necesare sau pentru o testare in urma careia sa primiti un certificat / atestat.