- foloseşte un vocabular bogat şi adecvat
- este eficient în comunicarea vorbită sau scrisă
- are un bagaj de lectură bogat, preferând de obicei cărţi pentru adulţi
- doreşte să discute materialele citite
- are un interes deosebit pe câte o arie în care găseşte motivaţie şi pasiune
- consumă timp pentru pasiunea proprie şi pentru proiecte speciale
- are rezultate şcolare deosebit de bune pe anumite zone de interes
- înţelege ce este bine sau rău într-o activitate şi găseşte căi de optimizare
- descoperă valenţe noi la idei vechi
- are o memorie deosebită pe arii de interes şi stăpâneşte repede conceptele şi abilităţile de bază
- nu are răbdare cu procedeele de rutină şi cu abilităţile automate
- pune întrebări penetrante în particular la nivelul cauzelor şi al motivelor
- găseşte plăcere în activităţi intelectuale sau găsirea de răspunsuri corecte sau puzzles
- recunoaşte repede relaţii
- îi plac structurile, ordinea şi consistenţa
- arată virtuozitate şi are multe hobby-uri
- gândeşte critic, este sceptic şi evaluează prin teste în care acoperă toate posibilităţile
- este plin de umor
- gândeşte în afara eului propriu
- este interesat de ceea ce este bun sau rău, drept sau nedrept
- învaţă rapid
- poate să-şi concentreze atenţia un timp îndelungat
- este sensibil sufleteşte
- arată compasiune pentru alţii
- este perfecţionist
- prezintă intensitate a trăirilor
- are sensibilitate morală
- prezintă curiozitate neobişnuită
- este foarte perseverent în ariile proprii de interes
- este hiper energetic
- preferă compania celor mai în vârstă
- citeşte devreme şi este avid de cunoştinţe
- este foarte creativ
- are tendinţa de a contesta autoritatea
- are abilităţi în folosirea numerelor
- raţionează bine fiind un bun gânditor
- are multe idei de împărţit cu alţii
- este un strălucit gânditor însă distrat şi neatent la detaliile neimportante
- deosebeşte cu uşurinţă detaliile importante şi relevante de celelălalte
- oferă răspunsuri neobişnuite şi neaşteptate la probleme
- poate atinge nivele înalte de gândire abstractă
- comunică eul propriu prin mijloace variate (verbale, kinestetice, limbajul corpului, etc.)
- adună o mare cantitate de informaţii în domeniile de interes
- îşi aminteşte rapid fapte
- este frecvent perceput de alţii ca lider
- este cooperant în grupuri
- acceptă responsabilităţi
- se adaptează cu uşurinţă la situaţii noi
- este încrezător în colegi şi candid în opiniile depre oameni
- îi plac schimbările
- cere puţină direcţionare din partea profesorilor
- sunt mai interesaţi de răspunsuri la întrebări de tip „cum” şi „de ce” decât la alte tipuri de întrebări
- pot lucra independent mult mai devreme decât alţii
- sunt adesea diagnosticaţi ca hiperactivi
- sunt interesaţi de lucruri neobişnuite sau stranii
- dovedesc interes deosebit pentru activităţile intelectuale şi artistice
- percep cu uşurinţă asemănările, diferenţele şi anomaliile
- deseori atacă materiale complexe descompunându-le în părţi componente simple şi le analizează sistematic
- sunt gânditori fluenţi capabili să genereze posibilităţi, consecinţe sau idei înrudite
- gândesc flexibil abordând o problemă pe mai multe căi
- sunt originali şi deseori neconvenţionali în rezolvarea de probleme
- pot găsi relaţii între obiecte, fapte şi idei neînrudite
- sunt doritori de înţelegere complexă
- construiesc deseori ipoteze de genul „dar dacă”
- sunt sensibili la frumos şi atraşi de valorile artistice
joi, 3 septembrie 2009
Inteligenta - Concepte supradotare VII
Author: Admin
|
Filed Under:
articole,
inteligenta,
supradotare
|
Pentru o mai bună înţelegere a caracteristicilor de personalitate ce dau profilul pedagogic din gifted education următoarea enumerare de însuşiri a copilului gifted va permite înţelegerea modului în care acesta este privit de către profesor şi dimensiunile sale de evaluare::
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comments:
Trimiteți un comentariu