miercuri, 7 octombrie 2009

Copii supradotati VII - Lege - Trasee curriculare diferentiate

Art. 10. - Traseele curriculare se intocmesc in conformitate cu standardele de performanta specifice tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta.

Art. 11. - Traseele curriculare diferentiate se structureaza in conformitate cu principiile generale ale curriculumului national si cu normele de elaborare specifice educatiei tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, validate la nivel international, si au principii educationale specifice.

Art. 12. - Continuturile traseelor curriculare sunt concepute diferit, in functie de domeniul de manifestare a abilitatii, urmarind obiective specifice.

Art. 13. - Adaptarea continuturilor traseelor curriculare la categoria tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, se realizeaza atat sub aspect cantitativ - volumul informatiei, cat si sub aspect calitativ - ritm, stil de invatare, interdisciplinaritati.

Art. 14. - Continuturile curriculare trebuie selectate in functie de interesele tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, si de nevoile societatii.

Art. 15. - Profesorii din unitatile de invatamant pentru tinerii supradotati, capabili de performanta inalta, beneficiaza de cursuri de formare metodologica, care sa le permita sa raspunda nevoilor de informare-indrumare ale tinerilor pe traseele alese din oferta diferentiata pe arii curriculare.

Art. 16. - Strategiile didactice si metodele de predare se adapteaza formelor specifice de organizare a procesului instructiv-educativ necesar tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, prin accelerarea studiilor de specialitate in multiple forme, infiintarea de grupe sau clase speciale si a unor module diferentiate si individualizate de studii.

Art. 17. - Metodologia didactica specifica se adapteaza la profilul de personalitate si la gradul de maturitate psihologica ale tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, precum si la contextul sociocultural.

Art. 18. - Obiectivele specifice in evaluarea procesului instructiv-educativ in cadrul invatamantului diferentiat se stabilesc prin standarde curriculare aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii, la intocmirea carora vor fi consultate organizatiile nonguvernamentale si/sau institutiile cu experienta, competenta si capacitate de expertiza in acest domeniu.

0 comments:

Trimiteți un comentariu

 

Info

Informatiile continute de acest site au scop informativ si educational. Daca doriti informatii oficiala sau o testare a coeficientului de inteligenta adresati-va institutiilor si organizatiilor in masura sa va furnizeze informatiile necesare sau pentru o testare in urma careia sa primiti un certificat / atestat.