Art. 5. - Identificarea tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, trebuie sa reprezinte o parte integranta a procesului educativ si se va face conform procedurilor definite de supradotare, validate de programe internationale.
Art. 6. - Procesul de identificare a tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta, trebuie sa fie realizat de echipe formate din specialisti in domeniu, psihologi, pedagogi, profesori si trebuie sa satisfaca exigente de obiectivitate, fidelitate, validitate si fiabilitate.
Art. 7. - Identificarea va utiliza urmatoarele instrumente si procedee:
a) profiluri psihocomportamentale;
b) autoapreciere;
c) nominalizari efectuate de profesori si/sau de grupul de prieteni;
d) studii de caz;
e) ghiduri de nominalizare;
f) chestionare;
g) teste psihologice de aptitudini scolare, individuale si colective, de inteligenta, de creativitate, de aptitudini speciale;
h) analiza activitatii scolare;
i) interviuri care acopera definitia supradotarii.
Art. 8. - Procedurile de identificare a elevilor cu abilitati inalte proveniti din medii socioeconomice dezavantajate se adapteaza specificului lor.
Art. 9. - Orice masurare, diagnosticare si evaluare a nivelului abilitatilor are o valoare de predictie limitata in timp.
luni, 5 octombrie 2009
Copii supradotati VI- Lege - Identificarea tinerilor supradotati
Author: Admin
|
Filed Under:
articole,
copii,
inteligenta,
lege,
supradotare
|
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comments:
Trimiteți un comentariu