joi, 10 septembrie 2009

Copii supradotati II - Concepte supradotare

Educaţia copiilor supradotaţi nu este o educaţie elitistică, nu se adresează unui procent redus din educaţia şcolară, ci, prin programele de acumulare, accelerare şi îndrumare, sunt promovate, formate şi dezvoltate abilităţile naturale şi potenţialele tuturor categoriilor de copii. O alternativă educaţională poate şi trebuie să fie orientată către principii de dotare intelectuală, respectiv emancipare, şi nu manipulare.

Declaraţia de la Lisabona respectă toate principiile enunţate şi exprimate clar de zeci de ani de sistemul de educaţie a copiilor supradotaţi. Educaţia copiilor supradotaţi nu vine în contradicţie, ci se suprapune şi respectă sistemul de învăţământ existent, însă se bazează pe un curriculum, programe şi metodologii de învăţământ şi practică ce pot îmbogăţi oferta grădiniţelor, şcolilor, liceelor şi universităţilor, la alegerea acestora.

* Noţiuni fundamentale ale dezvoltării umane
* Nivele de dezvoltare
* Dezvoltările asimetrice (asincrone) ale copiilor înzestraţi
* Nivelele dezintegrării pozitive
* Natura şi conceptele despre inteligenţa şi creativitatea umană: modele şi teorii, modelul inteligenţei multiple
* Modele şi teorii asupra supradotării şi talentului: implicit, explicit, altele
* Caracteristicile cognitive, afective şi sociale ale copiilor supradotaţi şi talentaţi

0 comments:

Trimiteți un comentariu

 

Info

Informatiile continute de acest site au scop informativ si educational. Daca doriti informatii oficiala sau o testare a coeficientului de inteligenta adresati-va institutiilor si organizatiilor in masura sa va furnizeze informatiile necesare sau pentru o testare in urma careia sa primiti un certificat / atestat.